Nytt försök till tävling

 
Som om jag inte var pirrig nog inför hösten, nu har proppen för distriktsmästerskapet kommit. Det var riktigt kul att Stockholm ska ha DM tillsammans med Södermanland! Strängnäs är bara en timme bort så det är ingen megasträcka heller.
 
Mecket är (som alltid) transport, men jag ska bara vara med i dressyren & trab så jag tänkte att jag hyr B-kortsbilen ett dygn, blir enklast. Hämta fredag kväll, lämna lö kväll. Sen ska jag bara lista ut hur jag tar mig till och från hyrstället, men i absolut värsta fall får jag väl ta taxi till & från Märsta om jag inte kan flörta till mig skjuts av nån. Bästa hade vart om jag fick tag i en bil som kunde dra släp för det är billigare att hyra släp & Johanna har erbjudit sig att köra. Hade vart lite snällare för plånboken. Men det finns tid kvar för att reda ut allt sånt. :)
 
Just nu har jag anmält mig till två dressyrer (E:0 som är skrittprogram & D:1 som är ett travprogram) och lätta Trabklassen. Inte helt säker på skrittprogrammet men detta är ju bara första anmälan, har ett tag på mig att ändra eller stryka nån klass om jag önskar. I dressyrerna är det bara volter, snett igenom & halt så vi behöver egentligen bara "hålla oss på spåret" (nog så svårt!) och Traben är mest på kul.
 
Det blir nog ingen rosett för oss, men det är inte nåt mål heller. Vi kommer inte i nån toppform till 11 oktober, men det känns ganska kul att köra detta ganska snabbt så jag kan se var vi var, när vi startade! Kommer nog inte träna jättemycket innan, bara testköra banorna några gånger. Annars ska vi bara jobba på som jag tänkt mig hösten innan proppen kom, dvs kondition, styrke, mjukgörande. Sitter det funkar det nog. Och som jag brukar säga; man kan inte misslyckas på sin första tävling nånsin, för då får man alltid det bästa resultat man nånsin haft. Värre blir det nästa gång ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0