Fint regntäcke

Hade lite tid att slå ihjäl igår så jag gick några ärenden och ett av dom ärendena skedde nära en Hööksbutik. Oj hoppsan ;) Jag är inte så himla bra på det här med olika fyllningar (sånt man inte behöver tänka på som medryttare) så jag ville gå in och klämma lite på några olika för att förstå skillnaden. Och det gör jag nog nu! :)

 

Jag blev väldigt förtjust i ett täcke som jag sett i katalogen men avfärdat tidigare pga dyrt. Dock tyckte jag det verkade otroligt bra när jag fick klämma på det i butiken! Honey får lätt ont i ryggen vid väderomslag och regn (även på sommaren), hon är en täckeshäst. Ibland får hon ont även om hon haft täcke, men förra hösten/vintern hade hon ett Avalanchetäcke från Horze med halvhals och fleece och det funkade kanon. Tror det hjälper mycket att hålla manken varm, fattar inte att det inte finns fler halvhalstäcken.

 

 

Detta (Premium Tornado Rain Thermo Master) har halvhals, och det jag verkligen gillade med det var att det hade neopren runt halsen + små kuddar vid manken. Det finns ett annat dyrt täcke som har liknande, detta verkar vara typ en billigare kopia på det. Och hög bogveck är bra för hon får bogskav ibland, detta verkar vara finfint sommarregntäcke. Meeen oh dyrt, 1100:- :(



Kommentarer
Linda

Jag har också upptäckt att hals värmer bra. Fast det påstås, enligt forskare att det inte ska göra nån skillnad...
Jag skulle inte rekommendera thermo master täcken dock. Dålig kvalite. Går sönder lätt och suger gärna åt sig fukt på insidan.

Svar: Honey är en sån simulant också.. ;) Mmm vi har såna halslösa och de är väl sådär (samt småtrasiga som sagt).
Borrowed Hearts

2014-08-08 @ 00:33:17
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0