Lång stalldag

Jaha, idag hade jag tänkt åka till stallet med 9-bussen, sen åka till Hagaparken och springa gå Topploppet med jobbkollegorna. Dessvärre blev det inte så eftersom det hux flux blev installning igår och Honey varken hade strö eller silage så idag fick jag låna underbaraste Anders & Helenas bil och åkte och köpte 6 säckar pellets, fyra fick åka in på en gång och så har vi två att fylla på med. Pysslade på med det och skrubbade & fyllde badkaret i hagen, packade ihop lite grejer inför flytten som vi inte behöver kommande tiden, meck & fix ett bra tag och sen red vi ut och klättrade i vattentornsskogen.
 
Han var jäävligt pigg och femårstrotsig och skulle gå överallt utom på stigen och vända hem hela tiden. Märks sällan att han är 18. Han vill springa, det märks, men jag vill ta det lite lugnt nu eftersom han fått stå så mycket. Min plan är att skritta i veckan, varannan dag klättring i skog eller vid Högvreten. Är inte så bra på hur länge men ska hålla på innan man börjar öka men det känns som att det kommer märkas hur mycket han orkar. Man behöver ju inte dalta, men idag t ex var han lite flåsig efter skogen (som är fylld av klippor & stockar & stenar att ta sig över och upp och ner), och det brukar han inte vara. Vi kanske testar jogga lite mot slutet av kommande veckan eller så. Det kommer nog rätt naturligt känner jag.
 
Barbacka idag.. ont i rumpan efter att inte ridit på 2 veckor nu haha
 
 
Eftersom han hade sån energi släppte jag honom på ridbanan sen ehe HAHAHA han bara stod där. Sötponny. Försökte då leka lite med honom och att vi skulle leka Följa John. Först stod han bara och stirrade på mig och undrade väl vadfan som lossnat i skallen på extramatte, men när jag var halva banan bort och lockade på honom så kom han och då var han helt med på noterna och följde mig var jag än gick, även om jag gjorde en tvärvänding åt oväntat håll. Tobbe Larsson hade vart stolt.. ;)
 
När vi var klara kortade jag ner den halvan av hans man som faktiskt hänger, sen var dels risig men det började också se helt för täääskigt ut. Blev riktigt bra, vi har en sån knivkam som var kanon tyckte jag. Är inte så bra på att rycka och klippa är ju no-no. Matade honom vid foderboxarna när T kom och skulle släppa in. Oj vad tidigt, tänkte jag men då var klockan strax innan sju! Iofs ganska tidigt insläpp ändå visserligen men jag fick bilen vid tolv så verkligen hela dan gick åt! Imorgon får det allt bli en kortare dag. Kanske.. om det är varmt ska han nog få ett bad.
 
Före & efter!
 
 
Inatt sover ponnyn gott. Och därmed även jag,
var inte kul igår när han knappt hade en halv säck att stå på.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0