Gågna veckan

Kom på att jag inte skrivit nåt om veckan som gått.
Hittils har jag följt planen, dvs i måndags var vi i Högvreten och red upp för alla fyra backar 2 ggr upp & ner utom sista som vi bara red 1 gång upp & ner. Honey har inte så mycket av travarlynnet tycker jag, men han har defenitivt den där bjussigheten och säger nästan aldrig nej till något man ber honom om. Som att tex gå upp och ner för samma backe flera ggr.
 
I tisdags red A som vanligt och igår var jag så jävla trött och hade först inte tänkt rida men jag var ändå tvungen att byta om pga hade ljusa byxor, så då kände jag att jag lika gärna kunde rida som planerat. Vi red i vattentornsskogen och det var utan större konstigheter. När vi kom ut på vägen mellan det att man ridit dit och att man vänder och rider hem, så satte han själv igång i trav i god fart så jag lät honom bestämma själv och travade på lång tygel. Han verkade inte märkbart påverkad av det så vi kan nog jogga lite nu. Generellt den senaste veckan tycker jag han vart väldigt positiv & pigg, tror han tycker det är lite kul att komma ut ändå, och inte bara stå och skrota i hage.
 
Här såg han ju dock inte helt pepp ut.. haha ;)
 
Det regnade just när jag tränsat så jag byltade på mig.. och sen hade det slutat igen när vi red ut!
 
Kaffe efter insläpp, i väntan på bussen.
 
Idag var planen att skritta Granarundan men nu blev det ju att vi gjorde det i söndags, så vi får se vad vi hittar på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0