Skjut mig! (Inte!)

Jaha, idag börjar älgjakten i Stockholm. Jag trodde den var klar, men nej! Det var hjortjakten. Tror jag. Eller har de flera omgångar älgjakt? Jag borde ju kunna detta som dotter i landsbygdssläkt där ALLA av manligt kön (utom min bror) plus mamma jagat i min uppväxt. Fast själv har aldrig förstått poängen med att ha ihjäl djur så jag har väl aldrig brytt mig. Det bästa med älgjakten när jag var liten var att mamma & pappa hyrde tv-spel till oss från videobutiken då, i kompensation för att de var i skogen hela dagarna.

Sen det också att jag vart OTROLIGT bortskämd med att rida på privat mark där det inte jagas i massvis med år. Ytterligare fördel Runsa. Nu kommer jag ju visserligen ut så pass sent att jägarna inte är kvar pga mörker i veckorna, det är väl framför allt på helgerna man får dra på sig reflexvästen även om det är dagsljus. Hrmph. Önskar man kunde se nånstans när de skjutit sin andel, men man har FJORTON dar på sig för det såg jag på Länsstyrelsens hemsida.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0