Härlig (om mörk) kväll!

Blev en Högvretis ikväll, är lite sugen på Granaslingan men fick bara en feeling att jag inte skulle rida där idag. Red upp vid Lövhagen och började jogga honom vid ridbanan/hagarna fram till slingan. Där red vi rakt ner och körde skritt/trav-intervaller, 8 steg var. Till slut svarade han jättebra, var riktigt nöjd! Kändes som att han lyssnade bättre & var mer fokuserad på mig pga mörkret men jag vet inte om det stämmer.
 
Vi körde intervaller till Ekebykorsningen, sen lätt trav upp för lilla backen där (fortfarande längs slingan) och lite galopp, fortsatte även på sandsträckan och sen ner igen till avfarten mot stallet/klätterbackarna. Var verkligen tvungen att KÄNNA om han tagit rätt galopp eftersom jag inte kunde fuskkolla på frambenen, nyttigt! Kollade klockan vid avfarten men bestämde mig för ett varv till, han började öka galoppen mer och mer så jag släppte honom lite fritt och då blev han jätteglad & krumbuktade. Sötponny. Galopp hela vägen upp till sandvägen, där gick två reflexfigurer promenad så då skrittade vi och sen trav & lite galopp ner, trav hela vägen till första klätterbacken och därifrån skritt hela vägen hem. Han var lite flåsig efter backarna men verkade inte överdrivet påverkad sen så det kändes som lagom tempon ändå. Härligt sjärnklart ute! Älskar det, men blir alltid så yr så jag måste hålla i mig i sadeln.
 
 
 
Han fick stå lös i stallet när vi kom hem & jag mockade, han upptäckte att han kunde stjäla Darts havre, så jag fick lägga ett täcke i krubban som skydd (ovan). Haha ;) Är rätt nöjd med hur bra spånpelletsen räckt sen jag köpte den, fyllde på med fyra säckar då (21/9 = 2 veckor sen imorgon) och så har vi två extra, om jag fyller på med en i helgen och en om 2 veckor räcker det månaden ut. Förhoppningsvis :) Hade inte tänkt på att det går mer pga att jag inte kör bädd nu utan mockar ut allt, men som sagt, det verkar räcka bra ändå. Kändes lite tunt igår & idag men idag skottade jag rent runt boxkanterna och då blev det lagom.
 
Jätteskön kväll, blev sena bussen hem men hade räknat med det idag och red 50-55 min så det kändes bra. Behövdes en sånhär kväll känner jag. Imorgon är det fredag, wihoo. Undrar vad vi hittar på då? Känner ändå begränsningen i vägar, många av våra vägar är i eller vid skog och det är inte så kul nu när det är så mörkt. Vad gjorde jag egentligen i vintras? Fast först var det isigt och så kunde man bara typ skritta, det gick att rida på åkrarna pga snö och snön gör ju som bekant mycket för att mota bort mörkret. Tror jag red mycket på ridbanan & längs vägen (som han hatar, haha, undra på att jag tyckte det gick segt i början). Hmm ja vi får se.
 
Här har jag öppnat in till hans box men han har inte fattat det utan står
och slår i dörren för att han blev lämnad ensam. Stackars emoponny! ;)


Kommentarer
Gun

Hur fungerar pannlampan mu när det har blivit mörkt?

Svar: Bra! :)
Borrowed Hearts

2013-10-04 @ 05:43:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0