2 andra glömda saker

Sista helgerna med Honey i Björknäs red jag förbi Ponnystallet på andra sidan Vallentunavägen. De hade fått ett litet ponnyföl där, SÅ gullig! Blev aldrig att ta nåt foto dock för varje gång vi red förbi blev fölisen JÄTTEbusig och började bocka och springa så jag skrattade bara. Gullis!

En annan sak jag glömt skriva om är att jag även testat rida med sporrar för första gången (som jag minns iaf), jag lånade Malins. Tyckte dock att det var obehagligt för jag kände inte om/när sporren tog i hästen så jag satt bara och spände mig. Det är inget för mig det där. Honey skulle flyga i taket om man hade sporrar, hon är ju  känslig. Att skänkla på henne är lika med sporrar på en vanlig häst typ, och hon blir skitsur om man gör mer än att trycka med vaden. Medans andra Honey inte verkade bry sig nämnvärt om att jag hade sporrar på, det var mest jag själv som kände mig obekväm. Hade nog vart en annan sak om de "förlängt" hälen men jag kände tyvärr inte att de gjorde det för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0