Fin morgon

Fin morgon i stallet idag. Honey var lite larvig när vi släppte ut dom och rymde när jag inte hade stängt boxdörren. Hon kom ju inte så långt men hon fick vänta till sist sen och RACEADE ut på isiga stallplan, men broddarna höll henne uppe och hon galopperade sen i hagen. Toka! :)
 
H & jag mockade & fixade, jag lämnade den lite sena julklappen åt J/Honey och småstädade lite också och sen hämtade vi in dom igen. Honey var lite småtjurig men slappnade av på gången och kunde stå helt lös utan krångel och var lite mysig till och med. Sudden och Valle vimsade runt lite, eller mest Sudden i ärlighetens namn, lilla gullungen. Han "ledde" Valle två gånger, först lyckades han få Valles rep runt halsen (se nedan) och vände sig om så Valle följde snällt med, andra gången ställde han ena bakbenet på Valles rep och skulle sen gå förbi honom så Valle försökte backa fast han satt fast.. håhå. :)
 
Suddis & Valle.
 
Mysiga stallmissen. <3
 
Jag red Honey och H ledde Valle & Sudden. F hade skrivit att det inte gick att rida Varggropen pga nedfallet träd, och H och jag bara "Challenge accepted!" haha, så vi for den rundan. När vi såg trädet (se nedan) fattade vi varför, fast det gick att rida runt på sidan. Honey var duktig trots att hon tyckte att det gick långsamt, mycket spring i benen. Det blev mycket lyfta ben och snurra runt träd, och sen skildes vi åt vid korsningen. H gick hem med grabbarna och Honey krånglade lite men det gick ändå rätt bra och efter ett tag glömde hon dom. Vi travade på de få barmarksfläckar som fanns upp mot Göranstorp och skrittade där det var is. Hade nog ev gått att trava med för hon hade bra fäste, men det riskerar man ju inte.. Sen vänster genom skogen hem och då gick det undan, trav där det inte var för blött och marsch där det var det, sen ville hon helst trava hem när vi kom ut på vägen igen men fick inte pga is såklart. Banan såg inte så himla kul ut heller, blandat bart, isfläckar och snö.. suck! Hon har så mycket överskottsenergi men nu kan man inte ens släppa henne där och stubbåkrarna är no-no för markägaren.. kul! H och jag pratade dock om att åka till Sättra och hyra in sig i ridhuset på lördagar, det vore ju superkul! Om vi hinner nu.. 

 
Hörde för övrigt av unghästägaren om imorgon, och fick även positiv respons på en annans jag svarat på, två hopphästar som jag tror står på Bromsta. Det är ett fullservicestall och bussen stannar utanför stallet, så det vore lättare att ta sig till + att om det är fullservice och man bara ska rida så kan jag även vardagar där. Plus att det finns ridhus. Mmmm. Vore ju godis. Men sen är det ju allt annat som ska kännas bra också, stallet och med ägaren och allt, så jag ska nog provrida på båda ställen innan jag bestämmer mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0