Ponnyakuten del 4

Ponnyakuten i badkaret på söndagar börjar bli en klassiker. Tyckte att det här var bästa avsnittet hittils, fast man kanske kunde önskat att det även ska tilläggas varför man ska rida i form och personligen hade jag även önskat lite mer om kroppsspråk på lektionen med Thosey men jag tyckte det var så jävla bra när han sa det om kedjan, att man OM man ska ha kedja bara gör det en gång och sen släpper när det går bra (= negativ förstärkning). Åh. Skönt. Sen är det väl bara hoppas att de fick mer att jobba på utöver det man fick se. Själv hade jag önskat mer lektionstid och mindre klipp från tidigare avsnitt/där barnen pratar om att vara ifrån mamma.. fast jag är väl å andra sidan inte exakt målgruppen så det är väl bra för kids som inte törs åka på ridläger?
 
Har ju själv vart där när jag var liten :) Skulle åka till Ponderosa 4H-gård utanför Kalix med min bästis Ellinor när jag var 9-skulle-fylla-10, de hade typ "djurläger" för små barn då men i sista sekunden vågade jag inte och stannade hemma. Minns att pappa var jättearg. Antar att vi inte fick tillbaka pengarna..
 
Året efter skulle vi på ridläger istället och då ville jag gärna åka men var också rädd för att lämna mamma, som i egenskap av världens bästa mamma kom på en perfekt idé. Hon dränkte en av hennes scarves i den body lotion hon brukade använda och så fick jag ha med mig nåt som luktade mamma om jag fick hemlängtan. Såklart så hann jag knappt ens ha tid att sakna henne, men den var ändå trygg att ha på kvällen. Minns att jag nog hade med den scarfen ett par år till sen, fast den föll snabbt i träda ungefär samtidigt som jag började längta bort istället för att vara rädd för att åka. Ja, det är inte lätt när man är liten.
 
Jag & min ridlägerhäst Charlie "Challe" på mitt första ridläger på Ponde, för 20 år sen i år!
(Kolla änglahåret!)


Kommentarer
Linda

Åh, jag har så mycket åsikter om ponnyakuten (som om det mesta) men kanske framförallt att formen inte kommer framifrån.. Gah!
Å en del ungar skulle man bara vilja ta i örat. Fast främt föräldrarna som köper hästar åt sina ungar.
Håller med om at man skulle behöva få se mer från träningar, då skulle man kanske få en bättre inblick och de som sitter hemma skulle kunna lära sig nått =)

Det gick dock inte att låta bli att skratta när ponnyn drar i väg glad i hågen med spetsade öron och ungen efter Thooosey.

Svar: Jo, det var väl det jag menade (men inte riktigt fick fram), med att hoppas de fick lära sig mer än det man såg. Men ja, helt stört att man ger ungen en ponny, vissa kunde ju uppenbarligen inte mycket.
Haha ja. Och så lilla änglarösten "Thooooooosey!" som om hon bara vart lite gullig.
Borrowed Hearts

2013-02-04 @ 18:22:57
URL: http://stjarnstralar.blogg.se
Linda

Har just skrivit ett lååångt inlägg så jag fick ur mig lite frustration =P

Ha ha, eller hur. Ponnyn bara: "Oh vad kul vi har det"

Svar: hahahaha
Borrowed Hearts

2013-02-04 @ 23:08:23
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0