Tisdag

Det är ett evigt lotteri, detta berg&dalbaneväder. Måndag -6, tisdag +4. Men inte hade det blivit varmt nog länge för fäste, utan isigt galore. Gjorde ett försök att rida ut i tisdags men hon gick bara och spände sig (tro det!) så vi red tillbaka och red på ridbanan med Frida som tömkörde Cytra som sällskap. Först kändes det hårt och hon var spänd där med, så jag blev superfrustrerad och hade nog gett upp om inte Frida var där. Började med lite serpentiner istället och då slappnade hon av lite, då testade vi öppnor och det gick för det mesta bra. En gång gick det dåligt och då insåg jag att jag inte vred in axlarna nog mycket, när jag gjorde det gick det så mycket bättre. Vill rida för instruktööööör. Men känns inte värt pengarna när det är så dåligt underlag & hon är prillig. Sen. Då.

Red mycket öppnor och lite sidförande men då jag inte litade på underlaget helt ville jag inte riskera snubbel så jag var inte på henne för mycket. Skänkelvikningarna gick bättre i ridhuset så jag tror det har mycket med underlaget att göra. Efter ett tag körde vi 8-stegsövergångar skritt/trav. Mycket nöjd, i början var hon lite flängig men gav sig snabbt, och efter ett tag ville hon springa och började skjuta ut innerbogen. Då gick jag ner till skritt och rättade till, alt red förvänd öppna, och sen försökte vi igen. Men för det mesta gick det bra. Hyfsat liksidig men det gick lite bättre i höger varv (tror jag). Vi kunde trava på stor volt i hö varv men i vänster gick det inte alls. Jag pressade henne dock inte utan gick tillbaka till öppnorna och övergångarna. Mycket nöjd med henne! Hon var bara lite svettig runt sadelgjordsstaden när vi kom in så det var inget megapass, men man kan ju faktiskt vara nöjd ändå, och det var jag för hon jobbade ändå bra och positivt. Johanna kom förbi stallet sen och hängde med mig & Frida medans vi fixade. :)

Fröken i spolspiltan efter passet.


Det har vart plusgrader igår & ska vara idag så förhoppningsvis har det vart ridbart. Jag verkar bara dra nitlotterna i väderlotteriet dock, för på fredag ska det vara kallt igen. Suck! Hoppas på att det värmer upp igen till på söndag iallafall..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0