Halsfluss

Jaha, det får fortsätta eka här lite för jag är sjuk och kommer så fortsätta vara. Fick halsfluss som långsamt bröt sig ut på Julafton och jag har bara legat i sängen hela Juldagen & idag. Ska åka hem ikväll och ser inte alls fram emot det, eller att få ta hand om mig själv sen. Ska inte jobba imorgon eller ha Honey fre/lör så får vi hoppas att det blir bättre över helgen men jag är inte hoppfull. Typiskt nu när man har lediga dagar, och jag fick knappt äta nån julmat för att jag hade så svårt att svälja. Har juldagstradition att äta rester till frukost och slöa till typ två på dan men allt jag får i mig är typ nyponsoppa & mackor. Och kolsyrat & chips av nån anledning. Suck! :(

Inatt har jag iallafall kunnat sova 5 timmar åt gången (natten mot Juldagen vaknade jag en gång i timmen) och jag tror inte jag har haft nån feber idag. Försöker bara ta smärtstillande när smärtan går upp till öronen (bokstavligen) idag, igår var jag tvungen att ta var fjärde timme så lite åt rätt håll går det ju.. Ska försöka hålla mig nu och sen ta en megakur innan jag åker så jag orkar med det.

Lite sällskap i sjuksängen har jag iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0