Upp på hästen igen!

Tappade farten lite igår, falla av är inte så farligt i min bok även om det blev snopet att det inte blev nån långritt, men det tog en timme att gå hem, jag var lite blåslagen och trött och hade dessutom mens (TMI kanske, sorry alla känsliga) så efter mat & lite chill i sadelkammaren mockade jag bara & fixade maten. Hade lite tid att slå ihjäl innan bussen gick, så jag städade även lite vid hennes box och bar upp de flesta täckena på loftet. Kvar blev bara blå vintertäcket (om det skulle komma nån sista freakstorm och bli minusgrader), ländtäcket (av samma anledning) och blå ylletäcket (svettäcke). Detta förutom regntäcket som hon har ute nu. Men lite mer värme så kan hon stå helt nakenfis om det inte regnar, yay! 
 
Är dock omladdad idag, inte stel i ryggen alls (kanske aaaningens men inte så man tänker på det) och även om blåmärket på låret är fult och svullet så ser det värre ut än vad det känns. Testat trycka på det och det gör lite ont men det är överkomlig smärta så jag borde inte ha några problem att rida idag. Och tur är det för idag har jag ju tänkt hoppa! Iiih. Blir nog inte jättemycket, snarare mer arbete över trav- och galoppbommar och så nåt litet hinder. Men det ska bli kul! Allra först när jag kommer ska jag longera har jag tänkt, är inte så himla bra på det så det är mest för min egen träning snarare än hennes, blir nog bara skritt och trav. Synd att man inte kan få ha Tobbe Larsson bakom sig som hon i Ponnyakuten ;) Fast vi har väl egentligen inga problem med det, har longerat henne nån gång förr.
 
Nu ska jag dock ställa mig och göra Föll Av Hästen-chokladbollar att ta med till stallet. ;)
 
Såhär gosigt blev blåmärket från hornet..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0