Outforskad mark

Igår slog det mig att det finns så otroligt mycket outforskade vägar i Runsa. Eller snarare i Rosersberg. Jag brukar ju rida till Rosersbergs slott ibland, och igår när jag skulle kolla hur långt det var därifrån till Wiggeby så var svaret dels "inte särskilt", och dels så insåg jag plötsligt att det finns en hel del skog bortanför slottet som jag aldrig utforskat! (Det är ju där de rider ut såklart.)

Det finns nån väg in i skogen just vid slottet men där sitter en icke ridväg-skylt, och jag har aldrig ridit mot Rosersbergs station därifrån. Har väl tänkt nån gång men det har aldrig blivit av. Dumt, men det går ju att fixa! Om man rider en bit mot stationen kan man nämligen rida in i skogen därifrån och sen finns massvis med väg enl Google Maps. Kan det blir vår snart nu eller? Suck. Det är iallafall plusgrader på dan så det smälter lite då men så fort solen går ner blir det kallt. Yyyyl!



Kommentarer
Linda

vad roligt med nya ridvägar! =)

Svar: Ja! Speciellt i samma stall efter typ 4-5 år.. ;)
Borrowed Hearts

2013-04-04 @ 18:33:05
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0