Äntligen fredag!

Kort men intensiv jobbvecka, men den har ändå känts lugn. Förmodligen för att jag inte haft nåt inplanerat efter jobbet, då jag velat hem och umgås med katterna efter jobbet, och vart för förkyld för att träna ändå.

Igår var jag iväg och tittade på en lägenhet i Prästgårdsmarken som är det område i Väsby jag vill bo i. Flyttar jag dit kan jag börja rida Honey mer än bara på lördagar igen. För er som inte bor här kan jag ju förklara att Väsbyhems system funkar så att man intresseanmäler sig på en ledig lägenhet, som ligger ute en vecka. Efter det får de 15 med längst kötid erbjudande om att titta på lägenheten, och sen säga ja eller nej, och av de som svarar ja får den med längst kötid lägenheten. Vilken siffra man har och hur många som tittar kan alltså vara väldigt godtyckligt, på min första lägenhet var jag #14. Nu var jag #9, men dessvärre blev det nej på lägenheten. Den var lite för dyr eftersom det var en rätt stor tvåa, och jag kände inte riktigt "wow", placeringen i området var inte heller så kul. Gillade dock lägenhetstypen så en annan lägenhet i samma område kunde absolut vara av intresse.. Håhåjaja. Det kommer väl en när det är rätt. Eftersom jag måste stå med dubbla hyror minst en månad pga uppsägningstid så vill jag verkligen att det blir RÄTT lägenhet. Ja det här hade ju inget med hästar att göra men jaja :)

Nu på väg ut till stallet för en tur i kvällssolen med Honey. Ingen egentlig plan, men förmodligen en uteritt. Antingen kör vi en repris på måndag och rider Högvreten, eller kanske Härlingeslingan? Sen ska jag hem och avmaska Joe & lilla divan. Wish me luck.. ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0