Ytligheten

Läste ett konstigt blogginlägg som avfärdade folk som köpte fina saker till sina hästar. "Hästen bryr sig ju inte om rosa benlindor och matchande schabrak". Nä! Det vet jag väl. Det är ju ungefär som att folk tror att man köper fina kläder eller sminkar sig för någon annans skull. Haha! Man köper ju det man tycker är fint SJÄLV. Min katt äter lika gärna mat från en tallrik som från 300-kronorsskålarna från Koziol som står i köket, det fattar väl jag med. Men 10 år senare blir jag glad över dom skålarna för att de är så fina. Och så är det med hästasker med tycker jag, varför ska man behöva be om ursäkt för att man vill ha fina saker? Pssh! Svammel. :) Har man råd är det ju bara och köra tycker jag. Ingen hade så många täcken som Rauens ägare, haha. Älskade det.
 
Så i den andan så måste jag DÖ på ännu ett par fina sammets-schabrak som jag rotat upp på Fortis Et Liber;
 
Sjukt cool form, eller hur?!
 
 
Jag vill ha det här lika mycket som jag vill ha John Whitakers flaggschabrak. ÅH.
Är tokig i allt med stjärnor. De hade även ett fint pannband som säkert skulle matcha.
 
 


Kommentarer
Linda

Håller helt med!

Det tråkigaste med bomlösa sadlar som jag har är ju att paddarna är skittråkiga och ofta urfula.
Jag har dock varit påväg att köpa snygga dressyrshabrak bara för att jag ska köpa mig en dressyrsadel i framtiden. Det var kanske lite väl onödigt =P

Svar: Ja.. Men jag såg en rosa bomlös en gång! Dock "lite" dyrare att köpa en ny sadel istället för en ny vojlock ;)
Hihi! Du har iallafall hästar att köpa en dressyrsadel till, jag får ju hålla mig för att handla åt en häst jag inte ens har, haha!
Borrowed Hearts

2012-11-06 @ 21:51:40
URL: http://stjarnstalar.blogg.se
Linda

Oj! Ja det vore kanske också lite väl onödigt.

Sant förstås. Men du kan ju köpa saker som du använder på dina dagar och så ta med dom vid eventuellt hästbyte. Eller nått =P
Eller så köper du dig en häst helt enkelt. Mhm

2012-11-08 @ 21:20:09
URL: http://stjarnstalar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0