Får man vänstra som medryttare?

Ja det får man väl, man är ju inte bunden till mer än "sina" dagar.
Fast om man tänker ur en hästägares perspektiv skulle det väl inte vara så kul om ens medryttare plötsligt blev mer förtjust i andra hästen.
 
Det kommer hursomhelst inte hända mig för jag rider ju Honey tre dar i veckan och har precis börjat betala lite mer till J för det (vilket jag tycker är helt rimligt). Men hade jag vart kvar på det tidigare priset och bara två dar, då hade jag nog vart väääldigt sugen på att vänstra med en Torihäst. De brukar dra vagn i Gamla Stan där jag jobbar om somrarna och de är SÅ snygga och stoooora! 
 
Varför är det alltid så att man hittar fina/roliga/intressanta medryttarhästar när man har en, men aldrig om man är utan? Man kan ju låta bli att kolla på annonser, men det är ju så roligt. Vid tristess kollar jag allt, stall t.o.m.! 


Kommentarer
Linda L

Drömma måste man ju ;) Sedan även hålla lite koll på marknaden, haha. :)

Svar: Precis! ;)
Borrowed Hearts

2012-11-02 @ 21:54:52
Linda

Äsch, det är väl helt okej att "vänstra" om man tycker att man vill och har tid.
=)
Det är väl lite samma sak som att äga flera hästar. Man kan älska alla och alla är olika individer och kan ge en olika saker.

Svar: Så sant!
Borrowed Hearts

2012-11-02 @ 23:47:56
URL: http://stjarnstalar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0