Voltige

En av mina tidigare medryttarehästar, Lucas, var även voltigehäst, vilket gjorde att jag fick följa med på ett par regionala voltigetävlingar som hästskötare medans jag red honom. Voltige var inte nytt för mig, men jag hade aldrig satt mig in i sporten som tävlingsform tidigare och blev helt tagen av dessa kids (de flesta är mellan 8-16, är man 18 är man "gammal"!) som bara slänger sig upp på gigantiska stora hästar och får det att se busenkelt ut. Jag kan säga att jag på nån avskrittning i voltigeutrustning testat göra det de gör i full galopp och det är INTE lätt! Lucas var på den tiden voltigehäst för Stockholm Voltige, så jag håller alltid en extra tumme för dom när det är tävling. Man kan för övrigt se årets SM-tävling på den här sidan, det sändes live på internet i år.

Jag & fina Lucas!

Finslipning på stillastående Lucas innan det är dags på allvar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0