Egen träning

Ojoj, har tränat bra i veckan fastän det var koncentrerat i slutet av veckan. Måste försöka få det mer jämnt utspritt, dessutom ska en kompis komma till mig på lördag så hinner inte med nån dubbel då. Såhär såg min vecka ut:
 
Måndag: Red Honey men det var ett lugnt skrittpass + lite känna av på ridbanan så räknas inte som ett träningspass för mig.
Tisdag: Vila 
Onsdag: Vila, 25 min massage (behövde två dagars totalvila efter slaktarridturen söndagen innan)
Torsdag: Intervaller på löpbandet (SATS Vasagatan)
Fredag: Uteritt m F/Cytra. Blev en hackig ridtur = räknar det inte som träning även om det var på gränsen.
Lördag: Bra ridtur med Honey, galopp hemåt. Räknas som ett pass! Dessutom intervaller på löpbandet (SATS Väsby)
Söndag: Intervaller på löpbandet (SATS Märsta)
 
 I lördags glömde jag handduken och fick åka hem svettig, tur att det inte är så långt haha!
 
Totalt 4 pass! och då har jag ändå vart i stallet 2 dar utöver det. Jag springer enligt detta program, C25K (Couch to 5K) som tar en från noll till att kunna springa 5 km på 30 min. Älskar att springa och de har en SÅ himla bra app som gör att man inte behöver hålla reda på när man ska byta utan den säger till själv även om man har på musik. Har precis avslutat tredje passet på andra veckan så från och med nästa vecka trappas det upp lite. Förra året sprang/gick jag Tjejmilen (5km) otränad så mitt mål är att orka springa hela i år. Ska även vara med i en annan terrängtävling som jag tyvärr inte minns namnet på, den är på 6km. 
 
Jag hade bra grundkondition så hittils har det inte alls kännts tungt. Första gången lite men då var det inte så långa intervaller så man överlevde, och första gången denna vecka men jag tror det snarare berodde på vilan än att intervallerna var aaaningen längre. Älskar verkligen intervaller, 2012 sprang jag mycket och då sprang/gick jag i 5-minuters intervaller i 45-90 min. Älskade det, då körde jag på löpbandets inställda och hade platt då jag sprang, och vinkel på bandet när jag gick, Ska köra det sen när jag är klar med det här programmet i början av April.
 
Måste även börja styrketräna, saknar maskinerna men måste hitta handskar för jag får valkar direkt annars. Åh och jag såg att SATS ska göra PT-guidade visningar av styrkemaskinerna/kondismaskinerna OCH fria vikter som jag dreglat över (och försökt få en PT att visa mig men det gjorde han inte). Nu är ju inte styrkemaskinerna så svåra bara man fått visat en gång men ändå. Åh jag vill alltså nästan åka till gymet nu, bara jag tänker på det. Fastän jag efter lunch idag däckade i soffan 2h, haha vem är jag? Nästa vecka hoppas jag att nåt mer ridpass får räknas som träningspass men vi får se, det beror alltid på henne & sällskap & underlag så jag räknar inte med det, utan blir det så blir det bonus. 3 intervallträningar ska det bli på gymet och så hoppas jag peta in en styrkedag men vill inte gå för fort ut så vi får se.
 
Träffade även Elin på SATS (vi skulle gå samma klass men jag kom inte in), sen stretchade jag (nåt jag vart slarvig med och det känns) och kollade lokalerna eftersom det är ett nytt SATS + duschade/bastade/bytte om medan hon tränade och sen skjutsade hon hem mig så vi fick prata lite mer. Jättekul, det var så otroligt länge sedan vi faktiskt sågs. Nästnästa vecka ska jag dock göra ett nytt försök att gå på den klassen (den var väldigt populär). :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0