Första tröskeln.

Jag skrev nåt i förra inlägget som kanske verkade trivialt sådär i förbigående men för mig var det väldigt stort. Jag har nämligen inte vågat galoppera barbacka på 3½ år för att jag har varit rädd. Och idag gjorde jag det. Tre gånger.
 
För 3½ år sedan åkte jag av Rauen efter en skentur barbacka och fick en hjärnskakning. Sen kom hans ryggproblem & stress och vi hann aldrig komma dit att jag vågade galoppera honom barbacka igen (med barbackagjord ja, men inte utan). Och på Honey tordes jag inte heller för hon var så tittig och kunde tvärnita hursom, plus att hon inte var superförtjust i att ridas barbacka.
 
Men Honey är så lugn, enda jag är lite nervös för är om han blir lite busig, då kan han ibland dra i tyglarna och köra ner huvudet, men jag tror ändå att jag vågar. Idag blev det bara ett par 4-5 meters galoppsträckor och så hade vi Robin som bromskloss så det var perfekt första steg, och det kändes jättehärligt. :) Jag ska testa på Smedbyängen nån kommande dag har jag tänkt, tänkte göra det idag men sen kom C ut så då blev det inte så. Men snart. Känner mig superpirrig och jättemodig. Jag gjorde det!!
 
 


Kommentarer
Linda

Yey för dig!

Svar: Wiii! :)
Borrowed Hearts

2013-07-06 @ 22:59:15
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0