Regn, Regn, Regn..

Grådassig regndag igår med - typiskt! For ut till stallet runt tretiden och laddade äntligen upp min mobil lite i bilen - glömde iPhoneladdaren i stallet igår pga paniken med svägerskan. Hade fått SMS från J att hästarna var flyttade till Tegeltorpshagen och när jag kom till stallet stod H, A, F & F's pappa och skrubbade boxar för glatta livet - höststädning! Jag högg en sop och började sopa vatten tills jag fick blåsor på händerna - aaaj.. :) Nu sitter man här med två snygga plåster på tummarna.
 
Hämtade upp iPhoneladdaren hemma hos J (hon hade lyckligtvis räddat den innan de börjat spola vatten) och gick sen och hälsade på Honey, hon var blöt men verkade ändå på OK humör. Hon gick undan lite när jag visade tecken på att känna på henne men gav sig när jag tog fast henne om halsen. Kollade bara hovarna och brydde mig inte ens om att kolla ryggen med tanke på vädret. Hon blev glad när jag kliade henne lite runt öronen och så pussades vi lite i utbyten mot äpplen.
 
Ikväll har hästarna fått komma in för första gången sen i slutet av maj, så imorgon när jag kommer blir det mocka av! :) Håller tummarna för att ryggen är bättre då, kanske lite optimistiskt men nu när det är utsläpp/intag är det ju lättare att torka/täcka när det regnar. Har henne även tisdag (istället för lördag) pga brors bröllop. Funderade ett tag på om jag skulle åka till Luleå redan på fredag kväll men beslöt till slut att åka på lördag morgon istället - dels skulle det vara stressigt efter jobbet, dels har vart borta så mycket på senaste så jag ville inte missa fredagen, plus att katten blir lite gladare om jag inte är borta så mycket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0