Hjärntömning

Ibland kan jag känna att jag ligger på efter med hästar. Att jag är fjortonåringen som drömmer om sin egna första häst fast jag fyllde 30 ifjol. Det kanske beror på att många jag känner och läser är så tävlingsinriktade, och har haft egen häst så länge. som typ Ponnyakuten-Nellie. Alltså hur många ponnies har hon haft?! Och hon byter för att hon vill ha hoppresultat. Alltså, inget fel i det om det är det man vill. Men det känns lite svårt/töntigt att prata om drömmar om en "bästis"-häst med tävlingsinriktade människor eftersom jag aldrig vart nån tävlansmänniska. Fast sen tänker jag att det är väl kanske just därför. Efter tio år med häst kanske jag också vill dit. Vem vet. Fast jag tror inte det, inte mer än på skoj. Men man vet ju aldrig. Jag kan hästar men jag kan nog inte helt sätta mig in i hur det är helt, även om jag haft vissa av mina medryttarhästar som "min egen" under kortare perioder.
 
Men jag vill ha en bästishäst. Jag känner ganska lika som Annu gör för sin Matti tror jag. Längtar tills min bästis kommer till mig. Undrar vem hen är? Hade jag haft pengar hade det kunnat vara den här kanske? Vill ha. Kolla ögonen. <3
 
Veckorna känns långa nu. Tunga, utan häst. Jobb utan respit, utan paus, utan det där som slår ut jobbet helt. Träning funkar, men jag tar det lungt eftersom jag just startat igen. Men det änns som att det är år och dar sen jag var i stallet sist. 
 
Men imorgon är det fredag och sen kommer helgen swicsha förbi tror jag, för lördag är det Honey och på söndag ska jag och rida två eller tre hästar (!). Hoppas tidsschemat håller.. :) Har även mailat en tjej som står i närmare delen av Vallentuna. Dock inte fått svar än, det roliga med den hästen är att det är en fd varmblodstravare som heter.. Honey! Haha! Fast det är en valack. Vore ju hysteriskt roligt om jag gick från en tjej-Honey till en kill-Honey? Och så får vi ju då se hur det går på söndag. Jag pratade med en icke-hästmänniska och sa att jag skulle provrida hästar i helgen och han frågade vad skillnaden var mellan provridning och reguljär ridning. Jag svarade att det var ungefär som att gå på dejt. Man träffas och ser om man gillar varandra och vill fortsätta rida. Höhö.


Kommentarer
Linda

Jag har väldigt svårt att förstå folk som byter hästar hela tiden. Mina hästar hör till min familj och är inga som bara byts ut för att det inte riktigt passar.

Men då är inte jag heller nån tävlingsmänniska alls.

Tycka det är rätt tragiskt när det blir tävlig och prestationer som gäller för det är ändå levande varelser vi har att göra med.

2013-01-11 @ 18:07:41
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0