Lördag

Igår red vi ut med Cytras nya medryttare. Det är alltid svårt att veta var man kan rida när man är ny i ett stall så jag visade henne Göranstorp + alla olika kombinationer av vägar man kan ta därifrån. Mest skritt men ett par småtraver för oss. Cytra "ville" inte trava utan oss men det var nog bara larv ;) Efter ett tag travade dom dock lite mer. Honey var på surhumör rent allmänt och allt var misär - inte fick man äta, inte fick man trava, hon var skitsur på Cytra (som inte bryr sig).. Bara en sån dag antar jag. Jättehärligt väder oavsett!
 
 
F ö: Ridsår igen arrgggghhh min klena ändalykt! Red med luddet igår och ska nog ha det tills röven vänjer sig vid att jag kan rida igen. Egentligen är det väl inte så konstigt, men.. suck. Nu ska jag åka in till stan för ATG har hästens dag i Kungsan. Jag ska inte gå på allt men Bo Jenå visar frihetsdressyr, man får träffa Beridna Högvakten & så är det en hovslageriuppvisning jag gärna vill se. Fick tyvärr inte med mig nån som ville gå med mig :(
 
Sen ska jag ev en sväng förbi seriefestivalen och sen träna. Hade tänkt gå och se Captain America också men det blir kanske lite mycket, dessutom vet jag inte om min mobil håller så länge. Plus att jag måste fixa minst 2 matlådor till imorgon så förmodligen får det vänta tills på tisdag.


Kommentarer
Linda

Åh det lät ju jättekul. Synd att det är så långt till Stockholm.

Svar: Ja så värt det var det kanske inte :)
Borrowed Hearts

2014-05-18 @ 12:44:02
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0