Hästens ben

Det är ju så att man får upp ögonen för saker när man får vara med om en skada man inte vart med om förr. Ryggproblem & mugg har jag ofta nördat ner mig i & nu "tack vare" stäckningen har gjort detsamma om ben. Läste i en tidning att hästen tar upp till 1 ton vikt på ett ben i hoppningen! Det är ju helt sjuuuukt! Hur pallar de där benen. Hästen är konstig. Stor och stark och rädd för allt den ser och inte ser, samt går sönder för ingenting, men pallar ett ton på ett ben? Fattar inte!
 
 
 


Kommentarer
Linda

Nej det är intressant.
Men så är det ju många hästar som går sönder i benen också.

Svar: Jo absolut. Men jag har aldrig vart med om det så jag har inte satt mig in i ben förr. Samma som att jag inte alls är insatt i Cushings/Artros/Kissing Spines för att jag inte vart med om det
Borrowed Hearts

2014-05-02 @ 07:15:05
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0