Extradag

I måndags gick vi Varggropsrundan. Först gick hon och surade och var slarvig med benen, lyfte inte och fumlade sig ner för backar. Bad henne dock skärpa sig och då gjorde hon det. Men surade. När jag knöt fast leadropet i repgrimman som tyglar och hoppade på surade hon men hem tog vi oss.



Igår blev det oplanerad extradag, det var kul! Fick skjuts ut med Helena (& Frida) och sen red Frida & jag till Göranstorp och hem. Honey var pigg och snodde åt sig tre travsteg ett par tre gånger när jag var ouppmärksam. Hade rotat fram ett rumpludd från Yanniqes gamla saker, det var skönt både för ridsåren och så var det lite ruggigt ute. Fick ordning på lädrerna också så det kändes bättre idag!


En sak som var märklig var att hon verkar ha stått med sitt fleecetäcke hela dan (!). Som tur var hade det inte regnat och det var inte så skitigt. Men märkligt. 


Igår kom hon till mig från en bra bit bort <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0