Bettstorlek

Ni som läst ett tag kanske minns att vi tjorvat med bett ett tag.
 
I måndags var tandläkaren ute till vårt stall och kollade på flera hästar. Tyvärr kunde jag inte ta ledigt och vara med, men Johanna berättade att det visade sig att Honey (& en häst till) hade två storlekar för stort bett! Jag har funderat på det men tycker det där är så svårt och är absolut ingen expert så det var intressant att höra. Hade vart SÅ kul att vara med.
 
Spännande att se om det blir nån skillnad om vi får rätt size, hon har alltid tuggat på bettet, men det har blivit värre sen hon kom hem i höstas. Innan hon åkte på foder tuggade hon på bettet men var inte så bråkig som hon vart nu. Och inte så konstigt att hon vart det. Idag ska jag ju rida med Johanna så jag får säkert höra lite mer då. :)
 
I övrigt såg det ganska bra ut i munnen, det behövde bara slipas på ett ställe.
 
 
 
Gammal bild på vårt gamla bett med parerstänger, osäker på om detta är det gamla-gamla eller det jag köpte. Men det måste ju också vart för långt, undrar varför det funkat tidigare?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0