Rikskostnader..

Proppen ute = planeringen kickades upp i 190 = galopperande FB-chatt med Malin haha ;) Gjorde en snabb överslagsräkning på kostnader och ujjjj det var ingen billig historia detta
 
Meetingpris för alla 5 klasser 850:-
Jag vill vara med i en extra dressyrklass 200:-
(ev skippar jag meeting men då blir det bara 50:- billigare eftersom jag ändå vill göra 3 + 2 dressyr och man får en klass "gratis" i meetingpriset, annars är det 200/klass)
Adminavgift 150:-
Stallavgift 650:-
Hotell ca 1500:-
Hyra B-korts buss (1200:-/dygn, fått 1 dygn gratis = 2400:- el 3600:- beroende på hur de räknar dygnen/hur snälla de är)
Bensin 1000:- (? ingen aning vad bussen drar..)
Mat 500:-
 
7250:- el 8450:- landar alltså summan på, minus oförutsedda kostnader och när jag inte vet vad bensinen går på samt ev annat jag ska köpa innan. Om Malin inte följer med (hon kejsarsnittades i Feb så det är om hon inte hinner läka) & Cicci inte hänger på så kör jag på tält på plats, alt sova i bussen, och då är det gratis. Fast jag ser hellre att de är med :)
 
Men även om det blir dyraste prislappen gör det inget. Ett normalt nördevent jag åker på i England går på runt 10 allt som allt (hotell flyg boende transfer dyr hotellmat foton med gäster kostymer till eventet etc etc) Detta är det enda jag ska göra i sommar, ska inte ha nån semester annat än detta så då kan det få kosta. Eg är det helt crazy att betala detta när man inte ens har en suck att vinna, men det är hela grejen som är kul så då får det vara så. Har sett fram emot detta ett år, så det ska mycket till om jag ska skippa detta. Det dyraste är helt klart bussen men 1) dels ser jag inga alternativ för dels om jag hyr en vanlig finka måste jag ha bil och dels så ska buss vara lättare om man inte är van och 2) så skulle det bli billigare om man var med i färre klasser - men betalar jag 3-4 tusen i transport & boende ska jag fan tävla också! ;)
 
Enda är att jag nog inte kommer kunna få nån bil till i sommar men så får det vara. Att Kent ska turnéra vill jag inte ens tänka på men det blir nog det som får lida utöver sparanet till bil. Nästa sak jag ska göra sen är London med mamma men det är i slutet av November. Sorry för denna post, hatar eg att skriva om pengar men jag behövde bara skriva ner detta för mig själv också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0