Packlista Riks 2014

Planeringsnörd som jag är påbörjade jag denna lista i Februari.Har googlat andras listor + tänkt igenom vad vi har + tänkt igenom alla situationer vi kan komma till på plats. Här är ALLT, stort som smått. 
 
 
Jag
 
Tävlingskläder
  • Kavaj (Måste sy om den jag köpt)
  • Rosa tävlingtopp (Hade velat två men kommer inte ha råd att köpa en till)
  • Tretornstövlarna
  • Hello Kitty-stövelväskan (som mamma köpt till mig <3)
  • Vita ridbyxor (ev fina i annan färg, som backup? vilka isf?)
  • Vita Rocekl-ridhandskar*
  • Sammetshjälmen
  • Överdragsbyxor till vita ridbyxorna (om jag har råd, annars mjukisar)
  • Hårspänne* (om jag har råd)
Andra kläder
  • Vanliga hjälmen
  • Ariatbootsen
  • Shortchaps
  • Ridsockar (antal?)
  • Ridbyxor (för hangout/ej tävlingsridning)
  • Vanliga ridhandskar
  • Rosa arbetshandskarna
  • Underkläder, tränings-BH, sockar
  • Sovkläder
  • T-shirt/top (både att rida i då det ej är tävling + för ej ridning)
  • Varmare tröja
  • Sneakers
  • Jeans
  • ev Shorts (beroende på väderlek)
  • Regnkappan (oavsett väderlek)
  • ev Jacka (beroende på väderlek)
  • Väst (vilken beroende på väderlek)
  • Keps
Saker
  • Bok
  • Program, TR, Vägbeskrivning, Ryttarmeddelande, Dressyrprogrammen
  • Tavla att öva dressyrprogram på* (om jag har råd)
  • Vattenflaska
  • Hygienartiklar (tandborste smink etc)
  • Hårborste
  • Pengar
  • Kamera
  • Batteriladdare
  • ev Kylväska (beroende på vegutbud på plats)
  • Matsäck till resan ner (+ ev på plats beroende på vegutbud på plats
  • Solglasögon
  • Linser & Glasögon
  • Myggolja
  • Plåster
  • Solskyddsfaktor
  • ev Rosa dressyrspöet (finns behov?)
  • Handdukar (egna + till Honey)
  • Silvertejp
  • Spritpenna
  • Papper & penna
  • iPhonehållaren till bilen + laddare
  • iPhoneladdare + extrabatteri
  • Hörlurar (flera par)
  • Hårsnoddar
 
 
Honey

Utrustning
  • Hästpass
  • Sadel
  • Gummiringar/läderfästen/plattor till stigbyglarna* (kanske - behövs ej inte men kostar inte mkt att köpa)
  • Träns (Hack, Baucher, ev Sidepull som 3:e reserv) (överdrivet med 3?)
  • Nummerlapp (en till varje träns*)
  • Benskydd
  • Schabrak (3; ett för fredag, ett för söndag och ett att träna i)
  • Grimma & Grimskaft (läder + grimskaft för transport, blå + grimskaft för ev uppbindning i box)
  • ev vita ledrepet (finns behov?)
  • Ulltäcket (= svettäcke)
  • Regntäcke
  • ev tunna rutiga som Stalltäcke (finns behov?)
  • Reseskydd/Boots (Johanna bestämmer)
  • ev schabrakshängare (finns behov?)
  • Sadelbocken och/eller en Hitchväska* (Hitchväska hade vart smidigast men sadelbocken duger)
  • Borstar (i ryktpåsen)
  • Hovkratsar
  • Magic Brush
  • Man/Svansborste
  • Svamp (för ansikte)
  • Babywipes
  • Pälsglans
  • Sax
  • Kniv
  • Flugspray
  • Flätsaker (Snoddar, kam, klämma, svamp, liten sprayflaska)
  • Röd rosett till svansen
  • IKEA-pall* (kanske, hoppas jag kan låna av nån i stallet)
  • Vattenskrapa & Svamp
  • Putssaker (Svamp, Tvål)
  • Upphängningskrokar*
  • 2 stora hinkar + upphänging för dom
  • Vattendunk
  • Sjukvårdssaker (måste även kolla med Johanna vad som gäller med försäkringen, behöver jag ev försäkringsnr?)
  • Namnskylt m även mitt namn, telnr + bild på henne
  • Boxgardin (fina mamma ska sy en <3, oklart hur boxarna ser ut men ifall att)
  • ev Arnika/Värmande/Kylande (Hon behöver inte det normalt, så frågan är om det behövs? Ska prata med Johanna)
  • ev Stallbandage/Lindor (Hon behöver inte normalt men frågan är hur det blir nu om hon står inne mer. Dock står hon i sjukbox nu hela dagarna pga benet utan lindor så jag tror nästan inte det behövs men ska prata med Johanna)
  • Grep & Sop
 
Mat
  • Silage (15kg/dag? mer? Får idag 6kg kväll, frukost/lunch ute kan variera. Måste rådslå m Johanna)
  • IKEA-påsar m dragkedja för enkel transport (4st, ev fler för packning)*
  • Betfor (lite mer än hon faktiskt behöver så det finns reserv) i en hink
  • Motötter, äpplen, godis, etc
  • Mineraler (lite mer än hon faktiskt behöver så det finns reserv) i en hink
  • ev Saltsten (finns behov, förutsattatt det inte är stekande den helgen? Bara borta 3 dygn..)
  • Foderhinkar
 
  
* = måste köpas
 
 
Tror det var allt.. ;) Vissa av dessa saker måste jag köpa, en del saker ska jag helst köpa och en del saker vill jag köpa. Har gjort budget idag för utgifter till Rikset & Kent och lyckligtvis verkar utgifterna fördela sig jämnt över tre löner så förhoppningsvis ska allt klaffa ekonomiskt men många av de saker jag vill ha men eg inte behöver (som t ex nya delar till stigbyglarna) kommer få vänta tills jag fått sista lönen så jag ser vad jag har råd med eller ej. Och vissa saker måste jag rådslå med Johanna om också.
 
 
Om hon nu blir frisk, just nu känns det lite hopplöst med hennes himla framben som är varannandagshalt.. Men det blir nog bra, är bara nojig och pessimistisk. ;) I absolut värsta fall kommer jag stryka hoppningen fast det är så himla lågt så då ska hon vara katastrofal och vara halt typ från nu till valborg för att jag ska känna att vi inte hinner.. Men peppar peppar så blir hon nog bra snart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0