Fånga dagen.

Kanske får vi bara den tid som tilldelats oss på jorden. Därför ser jag det ännu tydligare nu: Jobba inte för mycket. Låt inte känslorna stanna i bröstet. Prata. Bråka aldrig om pengar. Våga säga nej. Våga säga ja. Paradiset kan vara en plats på jorden. - Kristian Gidlund
 
Detta. Det som är så lätt att glömma.
Jag är så glad att jag lever mitt liv som jag vill ha det. Jag bor där jag vill, jobbet är oftast bra, jag älskar mitt liv. Det enda är att jag kan bli arg på min oförmåga att spara pengar men det är alltid för att jag lagt pengar på något roligt, så jag kan heller aldrig se det som en förlust. Lika mycket pengar som en ny bil skulle kostat lägger jag på 5 Kentspelningar och en tävling på Ridtravarrikset. Men oj vad kul dessa saker kommer bli. Ibland kan jag dock få panik och känna "Men gud, jag måste ju köpa en egen häst NU. IMORGON." Men det är klart, lite praktisk måste man vara även med Carpe Diem.
 
Linda tipsade mig så smart om att jag kunde massera idag och det ska jag göra! Det finns ett helt schema för "hemmabruksmassage" i min bok "Den skadefria hästen" av Amanda Sutton som ligger i min väska idag. :)
 
Blev lite till mig över en markträning som ska vara i Denan snart och tänkte nog inte helt, men Johanna tog ner mig på jorden igen :) Kanske att vi kan åka sista gången men när jag lugnade ner mig igen och tänkte lite mer realistiskt så tror jag inte vi kan köra då heller, det blir nog lite tidigt. Eller kanske..? Äh. Ska inte sikta på det iallafall, så blir det av så blir det kul men..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0