Anmälan skickad!

Nu har jag skickat anmälan till Rikset, aaah! Som jag berättat i respektive klass inlägg blev det;
 
Dressyr LE:0
Dressyr LD:1
Hoppning 40cm
Trab Lätt Klass
Utställning
Löshoppning
 

D v s ingen löshoppning. Än. Man har på sig till sista anmälningsdag att ändra sig (30 april) men jag tror bara att det händer om jag känner att 1. hon har mer självförtroende för hoppning vid valborg och 2. om Malin till 100% säkerhet kommer med, så jag vet att jag har hjälp. Men som sagt, gråter ej blod över det så även om det inte blir av gör det inget. Då kanske jag kan lära mig till 2015.. ;)
 
Klasserna låter så mesiga när de står uppradade sådär men det är vad jag känner att vi båda är redo för nu. Vi hade kanske kunnat skippa LE men det är å andra sidan enda klassen som möjligtvis kan gå bra haha ;) Hon är ju nästan helt igång nu så snart kan vi nog börja öva saker också. Om det mot all förmodan skulle gå som en dröm att hoppa kanske man skulle kunna gå upp till 60 i hoppning men händer det blir jag förvånad, där är vi på nivå 0 båda två just nu. Dressyren känns bara löjlig att försöka mer på, hon var inte helt klar i galoppen för två veckor sedan, då behöver man inte börja bråka med en galopp hon inte kan ta bara för att. Svår klass i Trab (en gren vi aldrig testat) känns också bara löjligt så nej, detta lilla mesiga blir så bra så. 
 
Om hon bara har utställning på lördagen kan vi dessutom rida ut och chilla den dagen inför hoppningen dagen därpå. Och: Rider man mesklasserna får man starta först, så då kanske vi kan åka hem tidigare för att undvika stress med att lämna tillbaka transporten. Tävlar vi inte meeting behöver man ju inte vänta (som om vi skulle haft en chans ändå).


Kommentarer
Elin

Åh vad kul! Kommer gå hur bra som helst :) Vilken fantastisk hästägare du har i J som unnar er detta så att du och Honey kan åka iväg på sådana roligheter :D Inte alla som gör det. Stort lycka till från mig och Alice!

Svar: Nej jag vet, är jätteglad för det. Hon hade också velat följa men är i USA då. Tack!
Borrowed Hearts

2014-03-09 @ 12:01:26
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0