Knasdröm..

Drömde inatt att jag var med på en ridlektion Marika höll, i Luleå Ridklubbs gamla lokaler på Bergnäset (!). Först red en vit tjock ponny. Sen en svart häst. Den vita ponnyn var jobbig att få ut ur ridhuset. När den svarta skulle ut öppnade jag dörren och nån gav mig en sadlad Honey, som hade fast tränsreflexer på tränset. När jag skulle sätta på mig hjälmen var hon plötsligt inte sadlad längre (fastän hon var det innan) och hon hade ett gigantiskt köttsår där sadeln skulle ligga..!

 

Jag var visserligen lite fundersam på om det skulle regna idag så jag undrade igår kväll om jag skulle kunna rida eller ej.. haha. Ja vi får väl se, ska småregna fram till 22 så det är väl inte exakt lysande utsikter för det, fortsatt kallt också (15 grader). Men men. Such is da Swedish summer.

 

Idag är sista veckan som Väsby ridklubbs ridhus har öppet, förra veckan var jag lite inne på att rida där (bara för att) men idag är jag inte sugen. Kanske på fredag, vi får se. Sen öppnar det igen 4 augusti. Kommer vi oss ut idag blir det nog helt kravlöst, är lite småtrött och småsjuk fortfarande (även om det går åt rätt håll.. igen..) så mer orkar jag inte. Förhoppningsvis blir jag piggare i stallet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0