Inte solkänslig?

Vissa hästar är ju supersolkänsliga och bränner mulen på sommaren. Honey har ju en nosstrimma med snopp men trots att den är rätt stor kan jag inte minnas att vi haft problem med att hon bränt sig. När vi stod i Slåtterkärr 2012 var det en varm sommar med en hel del sol, jämförde två bilder:
 
4 aug 2012
 
24 nov 2012
 
 
Tycker inte det är nån större skillnad? Nu är ju en ute i direkt sol och en är i stallet på vintern men lite rosa är den alltid. Dock verkar hon inte bränna den. Jag är dessutom så himla pussig och hon har aldrig reagerat mer än typ "åh suck jobbiga människa" ibland ;), och då är det inte årstidsrelaterat. Men hon har väl kanske nog mycket pigment, så hon inte är känslig. Det är ju skönt med tanke på att hon är en mes i ryggen & alltid får mugg i vita hoven ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0