Gårdagens långtur

Vaknade vid tre av att jag hostade och sen började jag Tänka och Fundera och det leder ju aldrig till nåt bra ;) så här sitter jag nu. 
 
Som sagt bra ridtur igår. Vi var båda lite irriterade & ofokuserade när vi for iväg, vi red till Manilla via skogen, sen tyckte jag vi skulle 8-stegs-intervalla på asfalten. Tyckte inte Honey, men jag diskuterade inte så till slut gav hon med sig. Motvilligt och medöronen bakåt. Normalt älskar hon intervaller men ej idag. Dock blev hon lite gladare när vi svängde upp på vägen mot ridskolans vägar, och travade. Jag var mycket bättre i händerna idag (dvs var inte så mycket i händerna) och vi travade hela vägen från Runsavägen till ridskolans väg (1 km). Längsta travpasset jag kört med henne nu och jag blev så glad över att hon klarade av att trava i lugn tankt nästan hela vägen! Sista kanske 100-200 metrarna började hon frusta lite och blev tung i handen/bröt hellre av än att sakta ner så det blev lite hackigt men SÅ duktig!
 
 
 
Sen red vi ridskolans väg fast efter banken tog vi stigen runt istället för deras preppade väg, så vi kom upp runt och ut på bortre sidan av deras sommarhagar. Vi red längs med dom och sen travade vi från där man svänger hemåt och till banken, det är nog lite mindre än en kilometer. Även här höll hon superfint, lugnt tempo. Så duktig! Sen skritt stora vägen ner till Runsavägen, till Göranstorp och längs vägen hem. Vi stannade strax innan skogsbrynet, vid sommarhagen och då hade vi ridit i strax över 1½ timme. Då var hon nog lite trött ändå, för hon skrittade i samma takt som jag tror en normal häst skrittar haha ;) Dvs älgade inte på i 180 hemåt. Därifrån gick jag hem för jag blev lite stel efter så länge i sadeln.
 
Är så nöjd med att hon nästan utan problem grejade att trava de längre sträckorna. Nu är det nog ändå inte jäääättelångt borta innan vi kan börja galoppera lite lätt ändå tror jag. :) Blir nog bra med lite WE idag, bara tänka och skritta på banan, blir nog lagom dagen efter den ordentliga ridturen.
 
Efteråt fick hon en dusch och eftersom hon var lite svettig i nacken (20 grader ute) ville jag svalka henne där med. Nu är ju hon EJ fan av att duscha ens när hon är varm, hon gör aldrig kopplingen "jag varm - dusch skönt" så jag försökte spola liksom från hennes huvud ner mot nacke/hals. Ja. Förutsom det att hon vände bak örat i exakt rätt (fel) tillfälle och därmed fick vatten i örat HAHAHA åh AVSKYN i hennes blick. Då var man inte populär haha. Bidde ingen nackspolning..
 
 
- Himla människa och hålla på att spola bort all go skit man gnuggat in!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0