Brunstbitchig

Såhär med Riks nästa helg och med Facit i hand hade jag nog kunnat åka.. Skrittprogram i dressyren, utställning & Trab, lätt. Men hade ej vart värt det. 
 
Så mensig som hon var idag.. Oh lord. Först var hon halvseg, sen blev hon på superdåligt humör efter sadlingen. Iofs inte ovanligt då hon har sadeltvång men det höll i sig ut idag, vilket det normalt inte gör. Hon var på "PETA INTE ENS PÅ MIG!"-humör och lyssnade inte, ville bara springa.. Red runt varggropen, till vändplan & hem. Surkickar och allmän misär för att man inte fick springa. Misstänker att evighetsbrunsten from hell spelar in.. Känns som att hon hållt på i ett halvår nu?
 
Nu tror jag snart vi skulle kunna galoppera, men kan hon inte palla traven långsamt och bara vill springa från det jobbiga kan vi lika gärna vänta, ger inte så mkt att ge henne en tokgalopp för hon reagerar inte på det med att bli lugn sen.
 
Jaja! Det är lite lättare med surdagar när man vet att man ska rida flera dagar. Tror det blir bra med Trabbana från marken imorgon, då får hon tänka lite och så får hon lite vila från ridningen också. På onsdag blir det bra med skogstur, vi ska ut med Frida & Cytra då också. :)
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0