Blogg 100

Jag gick med i bloggprojektet Blogg 100 i våras, vilket innebär att man ska blogg 100 inlägg på 100 dagar (1 mars – 8 juni). Slutmålet nåddes och jag klarade det utan problem, faktum var att jag hade gjort 124 inlägg och var den 13:e mest aktiva bloggaren i projektet! Jag tror jag ”backbloggat” max 3 ggr under denna tid (dvs lagt in ett inlägg i efterhand på rätt dag, för att jag inte hunnit nån ynka dag). Men oftast har jag faktiskt bloggat alla dar, och ofta mer än en gång per dag. Vissa inlägg märkte jag inte ens med Blogg 100-taggen så det är mer än 124 inlägg egentligen.

 

 Jag har haft personliga bloggar förr, och en gång en TV-blogg, men det har alltid fallit av med tiden. Det har dock inte skett med denna blogg, förmodligen för att det är det jag är mest intresserad av. Hästar är alltid relevant för mig, och även om jag tyvärr inte är i stallet varje dag så finns det alltid hästsaker att skriva om. Jag är en stor TV-seriefantast men tydligen inte så mycket att jag orkar blogga om det i så hög grad. Jag hittar hela tiden saker jag vill skriva om, och ofta blir jag inspirerad av andra hästbloggare & Facebookgrupper.

 

 Det enda som är tråkigt med bloggen är att jag inte alltid har tid eller orkar, jag jobbar ju heltid, pendlar och bussar till stallet så t ex stalldagar bloggar jag sällan mer än tidsinställda/korta inlägg. Sen önskar jag såklart att fler personer av er som läser kommenterar. Visserligen har jag den inte för er utan för mig, men det är ändå roligare med kommentarer. Det blir mer levande så. Det blir mer och mer så att jag önskar att bloggen var 50/50 personlig/häst, men detta är min medryttarhästblogg och då får det vara så. Det vore annorlunda om jag hade egen häst, men syftet med denna blogg är att minnas medisarna. Men jag är glad att det gick så bra ändå och oftast behövde jag inte ens tänka på det så jag kommer nog inte ens vara med nästa år.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0