Oplanerad extradag!

Idag skulle hästägarna ut tillsammans och rida, jag var lite avis men ja sån är lotten som medis. När Johanna fick förhinder var jag dock inte sen att tacka ja å det blev en oplanerad extradag idag! Cytra & Ingra tog täten, vi hamnade i mitten och Grann & Sudden var sist. Honey var inte glad åt grabbarna och tjurade lite om de kom för nära men allt gick mycket bra, ystra hästar till trots. Vi travade lite upp för Manillabacken och det gick bra med mitt huvud (! :D) men Sudden kom för nära Honey och då började hon bralla. Sen brallade hon för att hon ville springa och då fick hon galoppera ikapp Ingra & Cytra för jag tänkte att det var enklare än att bråka med henne. Sen höll vi dock traven och hon gick nästan i form även om det mest var för att hon låg på så inni faan och jag höll emot.. :) Sen när vi skulle in i skogen TOKBOCKADE Sudden, från ingenstans. Cytra var lite tjafsig i skogen, Grann ville inte vara sist (jobbigt med korta ben) och till och med tant Ingra var på G så det var mycket pigga hästar!
 
Efter badkar & sömn har jag dock haft lite ont i huvudet idag men det blev lite bättre när jag gick upp så jag kanske inte borde travat men det kändes OK när vi gjorde det iallafall. Kanske ska ta det lugnt imorgon men att det kanske borde funka på fredag? Hoppas!
 
Å/Ingra, F/Cytra & en sur Honey som tycker Grann är för nära (dvs = inte hemma i hagen haha)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0