Helgen

Sorry för tystnad, vart helt off hela helgen. Har haft tid med både second hand och kavajjakt men inte kommit mig iväg. I stallet har det varit bra, men jag är inte på humör och har ingen ork hemma.
 
I fredags red vi till och från Göranstorp i alla gångarter, trav/galoppinitervaller dit. Lite ont i huvudet, som om nån spände åt ett band runt huvudet. Det gick bättre om jag stod i lätt sits. Det gick bra men hon ville bara rusa så där har hon inte alla muskler än. Men det är bara jobba. I lördags red vi med Helena/Sudden & Josphine/Grann i 1½ timme. Först red vi till Göranstorp och då hade vi sällskap av Johanna & Tindra, det var kul :), sen halvvägs tillbaka - skogen - Upplandsleden - Varggropen hem. Sudden & Grann hamnar på efterkälken från Honey så hemåt fick vi pausa lite. Hon gjorde en mycket fin bakdelsvändning, man måste påminna henne att det är en framåtrörelse för att få sista halvan men hon gör det. Har stämt av och gjort lite öppna & skänkelvikningar här & där senaste veckorna men hon är inte stel & går jättefint så jag har inte gjort så mycket mer. Är lite osäker på om hon fuskar eller inte med bakdelen i skänkelvikningarna men sånt kan man finputsa sen när man har mindre kläder och det är vår.
 
Glad & lite sur i fredags.
 
Tyvärr är Cytra lite dålig så Frida följer inte med på ridhuseskapader nästa helg men jag ska ändå rida dit på söndagen tror jag. Vi får se. Roligare med sällskap men jag kanske kan koncentrera mig mer utan.
 
Galopperade upp från Mälaren igår på breda vägen innan man rider in i skogen igen. När hon vill springa men inte får, och sen får blir hon ibland superbrallig och så var hon första halvan, sen bröt jag och då fick vi till en galopp sista halvan. Hon var dessutom inte på superhumör ändå eftersom Sudden & Grann inte är hennes favoriter, jag fick lite ont i huvudet då men det tror jag mest var av brallandet. Ska bara skritta & trava imorgon, och max gå på löpband på gymet i veckan som kommer. Hoppas det ska gå att galoppera smärtfritt sen nästa helg. Är otålig men det är bara vänta ut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0