Fina träns

Tycker dessa är så snygga;
 
 
Hunter Claridge House®. Älskar att man kan göra det engelskt. Så snyggt,
älskar spännena som förutom att de är galet praktiska när man ska byta bett,
är snygga också. Gillar även käkremmen väldigt mycket.
 
 
 
Clare Claridge House® - Jag tycker Pullarträns är snygga och försöker komma fram till om de är shyssta för hästen eller inte. Vissa pratar om tryck på ryggen och åtsnuten mule, och det känns klart men andra säger att de är bra för att de inte ligger på tänderna också.. Shysstaste är väl utan nosgrimma alls (såklart) men nosgrimma har man ju främst för snyggheten, den fyller ju ingen funktion.. Det som skiljer ett pullar från Micklem är ju att detta ligger över kindbenet dock.
 
 
 
Detta Aachen är ju förJÄKLA snyggt också. (Hermes Gold Medal®)
Älskar rundsytt, älskar breda nosgrimmor & bling on top.
Minus för att flärpen hänger kvar när man tar bort slemremmen.
Men är man händig kan man nog sprätta bort & sy ihop det.


Kommentarer
Linda

Ja frågade en sadelmakare om det där med flärpen då jag är ute efter ett träns till Stråla men jag kan bara inte med att den där jädra flärpen ska vara kvar. Hon sa att på svarta träns är det väldigt simpelt men lite svårare på bruna då dom har så olika bruna nyanser. Att då få precis rätt färg på tråden.
Å det är ju såklart ett brunt Strålan ska ha.

Svar: Ah ja det förstås! Himla meck! Varför kan inte alla vara frivilligt Aachen/Engelskt? (Eller varför kan inte alla bara sluta med Aachen)
Borrowed Hearts

2014-01-20 @ 15:04:24
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0