Fin helg

Jo, det blev ridning! Jätteskönt, igår red vi ut med F/Cytra mot Rosendal och idag red vi varggropen. Pigg & glad tjej som ville mer, jag ville också mer men måste vänta lite. Testade trava idag men det gjorde lite ont i huvudet så jag får vänta lite. Honey ömmar lite i ryggen men hon gör det bara varannan gång så vi har ridit ändå, hade inte vart första gången hon fejkar och hon känns fräsch så det känns bra. Igår var hon lite springig för att hon blev påeldad av Cytra och idag när vi travade ville hon galoppera men hon lyssnar iallafall. Gick över mycket stockar idag och klättrade ner till och upp från Mälaren vid vikingagravarna så lite jobba blev det, det underbara med varggropen förutom att det är trevlig runda är att det är mycket upp & ner och runt och stock & sten. Jätteskönt att kunna rida igen, nu är det bara avvakta. Tog sista peniciallinet idag men det känns OK nu. Hade lite huvudvärk när jag vaknade efter en tupplur men jag tror inte det är så farligt, det försvann när jag vart vaken ett tag.
 
Snöig & söt efter ridturen igår.
 
 
Nästan olagligt vackert ute idag!
 
Gullunge! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0