Bra kväll!

Oj, såg att detta inte blev postat, det är alltså från igår kväll om igår (måndag).
 

 
Idag gick det superbra! Jättekul för både i fredags & lördags var hon sur i hagen och jag lite smånere så detvar kul att få en bra dag också. Hon var på bra humör i gågen och det gick ovanligt bra att sadla. hon blev lite tjurig sen när det blåste som fan vid fälten men det försvann direkt vi kom in i skogen.
 
Travade mycket idag, både sittande & i lätt sits. Hade fokus på tempo främst och form sekundärt. (Med form menar jag idag att hon ska gå nogorlunda korrekt dvs inte ansiktet upp som en flaggstång, alltså inte jobba 100% korrekt) I lätt sits gick det rätt bra, det blev lite hackigt för hon försöker mer där och ville galoppera, men lyssnade ändå. Det gick mycket bättre att sitta ner och hon svarade jättebra på den positiva förstärkningen också när hon gick rätt. Hon fick en galopp upp för backen dit och en belöningsgalopp just innan hem, red lätt sits båda gångerna för huvudets skull så jag vet inte om det var samma som i helgen eller lika men ska ta det fortsatt lugnt i veckan testa igen i helgen. Supernöjd!
 
Haha hon ser helt sjukligt trött ut här.. men det var hon inte :)
 
 
Köpte nya benreflexer till Johanna i julklapp, likadana som vi haft (som hon har på bilden här). Först blev jag lite irriterad på att de kändes jobbigare att sätta på men de behövdes nog bara användas lite för det känns lättare nu. Det är när man ska föra remmen genom spännet liksom. Tror bandet behöver få bli lite skitigt & stelt, haha :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0