Alla dessa saker

Skulle vilja åka till Ullared igen. Men blir det i år får det nog bli nån gång i sommar tror jag. Jag tänkte att jag skulle recensera det jag köpte där nu när jag haft det ett drygt halvår! Minns ni inte vad jag köpte då kan ni se det i inlägget jag just länkade till.
 
De silvriga ridhandskarna jag köpte där har Hööks tagit in nu, för 179:- (på Ullared kostade dom 69:-). De är kanon och jag tycker fortfarande att de är lika fina!
 
2-packet ridstrumpor var inget vidare, de började ludda sig efter första ridturen. De är dock lite tjockare än normala sockar så jag har haft dom en del i vinter men skulle nog inte köpa dom igen.
 
Hjälmreflexen passade inte på min hjälm och den gav jag bort till en i Björknäs dotter som rider ibland.
 
Flätkammen har jag inte använt än. Kanske får testa i sommar..? ;)
 
De svarta/rosa trädgårdhandskarna jag köpte för att ha som arbetshandskar i stallet har verkligen fyllt sin funktion. De är kanon och jag blir glad när jag har dom för att de är så fina!
 
Nitbätet till ridbyxorna har verkligen vart kanon och gjort exakt det de ska utan att åka upp ovanför ridbyxorna. Supernöjd.
 
Den rosa tröjan har det nog inte undgått någon i stallen att jag gillar. Hade den sista tiden i Björknäs och har den på Runsa nu. Den är helt kanon, håller otroligt varmt och är supermysig.
 
Den röda Mountain Horse-västen är jag också ofantligt nöjd med  och hade den mycket i höst, kommer säkert ha den i vår med. Den håller supervarmt och är klockren nästan ner till nollgradigt med en bra tröja under!
 
Så jag gjorde riktigt bra köp helt enkelt! Just nu är det extremt lite jag behöver, det jag nog mest vill ha är ett par nya Ariat-boots. De är dock svindyra & just nu är det dock ingen panik; Jag har ju även ett nytt par ridstövlar som jag ser framemot att få rida in när kylan släpper. Har gått i mina nya Tretorn Advance inne lite för att de ska sjunka ner lite i vaden som de gör. Nu börjar de kännas skönare än när de var splitternya, det blir säkert ännu bättre med tiden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0