Nya ridbyxor!

Fasen vilken najs dag jag haft idag men jag ska börja i rätt ände. Igår var jag suuuperstressad hela dan på jobbet så jag smet 10 min tidigare och då hann jag hem och byta till stallkläder innan bussen kom. Hade lite tid att döda så jag öppnade Alla Hjärtans dag-paketet från mamma och i dom låg dessa!
 
 
Jaaa kammobrallorna från Hööks! Det var +3 så jag tog bara dom och inga thermobrallor för ovanlighetens skull. De var suuupersköna, jag älskar ju ridbyxor normalt men dessa var super. Frida var på bussen också, sen red vi även ut tillsammans. Cytra & Frida är inte helt överens just nu så det blev den lite knackig tur, Honey reagerar så mycket på hästarna i närheten så eftersom Cytra ville springa ville hon springa och var vi just bakom kunde Cytra (= även Honey) tvärnita och höll vi oss bakom blev hon sur för att vi inte sprang och kom efter.
 
Vi red till Göranstorp och tillbaka, hem satt jag ner i traven för hon lyssnade inte alls om jag red lätt. Testade några högergaloppfattningar men då blev det ett sjujävla bensprattel.. Tror inte vi lyckades men jag bröt efter ett par steg ändå för att hon var så brallig. Så det blev inte världens bästa pass och hon hade behövt springa mer men jaja. Så kan det vara ibland. Jag var ändå på ovanligt bra humör och hon var glad med på marken, så jag höll på gulla & mysa en massa med henne och gjorde extra gott i krubban med morötter,äpplen & päron. Nom nom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0