Mysig måndag!

Trots tung söndag var jag ändå på bra humör när jag kom till stallet igår. Efter två tunga dar där hon inte haft särskilt kul (sur på killarna på lördag, stressigt ridhus på söndag och inget bensprattel alls förutom lite ridhusrally) tänkte jag att nu blir det ingen glad häst jag hämtar i hagen idag. Tur att hästar inte minns på samma sätt som vi för det var en JÄTTEGLAD tjej jag hämtade, öronen framåt hela tiden! Sen ville hon inte stå still inne men till hennes försvar var många i stallet och skulle förbi med hinkar & skottkärror. Detta till trots var det en av de bästa sadlingarna sedan hon kom hem igen.
 
Vi for ut samtidigt som Sudden & Cytra men de promererades pga isslask under (Sudden är barfota & Cytra halvt). Honey har dock broddar på alla 4 och trampade på bra så vi lämnade dom bakom oss. Hon hann inte riktigt reagera på att de inte följde med och sen blev hon nojig för en snöhög och glömde dom. Hon hade riktigt bra fäste på isslasket och var helt avslappnad. Där det var snö kunde vi trava, vi red mot vändplan men för några veckor sedan hittades där en död man i en bil (!) så jag blev snabbt mörkrädd och vände efter ca 100 meter av inbillande knakningar i skogen. Hemåt tog vi både trav & en liten med glad galopp där det var snö, och vi var båda väldigt glada & nöjda när vi kom hem.
 
Har fått låna Helenas Billy Allen-bett som jag skulle vilja testa på henne, det kan hon inte dra upp och tugga på och ska smaka gott och är ytterligare ett sånt bett som kräsna hästar brukar gilla men igår red vi på hacket då jag bara ville att hon skulle vara glad. Mycket nöjd tjej blev det också. Vi testar nog det bettet på fredag istället.
 
Fina gullungen <3
 
Stod mycket vettigt & tänkvärt i detta nummer.
Andra rubrikens artikel tänkte jag skriva ett inlägg om nån gång senare.
 
Nu ska jag på yoga! Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0