Grönt kort-fjärilar

Jaha! Imorgon ska jag på Grönt Kort-kurs i 5 timmar och jag börjar bli himla nervös nu. Jag har ett stort kontrollbehov och infon hittils är inte överdrivet stor. Förhoppningsvis får jag mer imorgon. Hoppas bara det är nån mer vuxen och inte bara jag och sju tolvåringar.. :)
 
 


Det kostar 800 för icke medlemmar (600 för medlemmar) och i det priset ingår kursbok och registreringsavgift i tävlingsdatabasen. Nu ska jag ju förmodlingen inte tävla inom Ridsportförbundet detta år ändå men skitsamma. 
 
Det är typ all info jag har. I Ridsportförbundets material om GK står det att man ska antingen ha märke 3 eller utföra ett ridprov. Eftersom jag inte rider på ridskola har jag såklart inte nåt märke 3. Det där ridprovet står det inget om i "proppen" för kursen men jag antar att man får låna en ridskolehäst? Man ska "på enkelt sätt rida hästen i samtliga gångarter" inkl kunna visitera, tränsa, sadla, visa häst vid hand som man gör för vet, göra en ett hanteringsprov ur ett häfte med säkerhetsregler och kunna muntligt redovisa för hur häst bör vara utrustad vid transport & lite om lastning & risker. Ja klarar barn detta borde ju jag och alla de där grejerna kan jag ju men prov är ju ändå alltid lite pirrigt.
 
På Täby Ryttarcenters sida står det att för att bli godkänd ska provtagaren ha 12 rätt av 15 så frågan är om det går rätt snabbt och att de praktiska proven är det som tar tid. Ja mycket oklart men förhoppningsvis för jag mer info imorgon. Nu ska jag ut till stallet, vi får se hur det blir idag, beror till 90% på underlag och 10% hur jag känner mig, har lite träningsvärk efter löpträningen i veckan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0