Nostalgi

Haha. Sitter och river lite i kartonger jag inte kan packa upp (böcker o skivor som jag inte har nånstans att ställa) och hittade följande "anteckningar" i en bok. Kursiv text är min kommentar nu till vad jag skrivit då.
 
1994 (jag 12 år)
Bror: Björn
Mamma: Gun [etc, radar upp hela min familj ner till mina kusiner..]
Bästa bok: Sommarkompisar [C.S. Adler]
Bästa faktabok: Jag & min katt/kanin [Mark Evans]
Bästa 50/50bok: Mina djur & jag [fråga mig inte vad en "50/50bok" är]
Bästa ponny Ponderosa: Challe
Bästa ponny LRK: Dockan + Ponus + Melinda [LRK = Luleå Ridklubb]
Bästa häst Ponderosa: Fabina
Bästa häst LRK: Cim Jaguar
 
  
 
 
 Jag & Charlie "Challe" på Ponderosa 4H-gård 1993 (jag 11½ år gammal här)
 
 
Samma noteringar fanns även 1995 fast utan böcker och med en rolig notering på min moster
 
1995
Moster: Torborg - har häst
Bästa ponny Ponderosa: Fideli
Bästa ponny KRF: Sandy [Kalix Ryttarförening? Hon var inlånad till Ponde ett ridläger]
Bästa ponny LRK: Poldir & Pondus
Bästa häst Ponderosa: Finstrimma
Bästa häst LRK: Cim Jaguar
Sköthästar: Cirocco & Cim Jaguar
 
Ååååw, gulligt. Synd att det finns så få foton från min uppväxttid med hästar. Idag minns man knappt en tid innan digitalkameran. Folk får säga vad de vill, jag minns inte Dockan, Melina & Poldir. Minns vagt Pondus (en skimmel). Hade nog kommit ihåg de bättre med foton, Pondehästarna minns jag bättre eftersom de var så speciella för att det var ridläger och där tog jag många foton (har dock inte så många inscannade).
 
Fabina var ett vackert sto jag fick sköta om på Ponderosa 4H-gård utanför Kalix, jag fick ofta rida & hantera hästar & ponnys där som var lite svårare minns jag. Eller svårare, jag var ju ett barn. Men hästar som man inte ger till nybörjarare, men som en van hästtjej kan hantera, antar jag. Varken Fabina eller Sandy hörde till ordinarie verksamheten minns jag, men inte varför. Men jag hade dom som lägerhästar. Cim Jaguar var en småsur skimmel som jag var tredjeskötare på på LRK ett tag, vilket typ innebar att man skulle (fick?) mocka & borsta. Cimmen och jag blev aldrig riktigt vänner men jag försökte intala mig att jag gillade honom minns jag, så det är nog inte helt sanning här. Fideli var en söt liten shettis och Finstrimma, ja, hon var ju min första ridtravare <3
 
 
Jag & Sandy 1995
 
 
Jag & Strimma 1996


Kommentarer
Linda

Var inte jaguar den brun prickiga? Eller det kanske fanns en till som hette Jaguar.
Den brunprickiga var min mardröm iaf =P

Svar: Jo det var nog Jaguar. Han var lite tråkig. Jag gillade Charlie också, han var det fart i.
Borrowed Hearts

2014-08-17 @ 14:29:05
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/
Linda

Jaguar var ny på ridskolan precis när jag började där, han typ stack med mig (eller han sprang väl lite fortare än dom andra halvdöda hästarna) och sen var jag livrädd för honom.
Jag gillade att rida Saba, hon var sävlig och bra =P

Svar: Saba, var det inte hon som högg i spiltan?
Borrowed Hearts

2014-08-17 @ 21:09:19
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/
Linda

Ja och sparkade åt dom andra hästarna så hon fick alltid stå i ett hörn i ridhuset samt gå sist på uteritter. Det var min favorit det =)
Och Impuls, en storhäst som också var jättesur och bets. Men Impuls och jag blev goda vänner tills lut och jag fick alltid ha honom ifred iaf =)

Svar: Haha. Surtanten ;)
Ja justja, han minns jag. Minns även att Pondus stod bredvid Pontus och båda var skimlar. En vit skimmel som fick avlivas pga vävning (? sjukt), tror hen hette Chirac? Liten brun ponny m svart man som hette Nisse och var sååå seg.
Borrowed Hearts

2014-08-18 @ 17:12:23
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0