I måndags

Kom på att jag glömde skriva om i måndags. Mötte en trött tjej i hagen.. det är inte roligt att se henne så håglös. Hon är less på betet nu (eller kanske framför allt alla jävla flygfän), det är helt klart. I söndags ville hon inte gå från stallet när vi red dit. Pluttan :( Hon var jätteseg när jag hoppade upp men när vi gick in i Göranstorpsskogen blev hon mycket piggare och sitt vanliga glada jag som nästan alltid är ute, med öronen framåt <3 Då är det bara några få flugor och jag har satt en gammal flyweil vi hade på hacket, så då får hon dom inte i ögonen. Flugorna är HELT vidriga nu, inget hjälper. De tuggar upp alla gamla bett och är så jävla äckliga. Smörjer & sårsprayar men de tuggar upp det med. Buhu :(

 

Annars supermysig tur, var så trött efter jobbet och vi skrittade barbacka mot badplatsen. Bara mys, inga krav. Bakom islandsstallet röjde de sly. En nära stigen såg oss och stängde av så vi fick rida förbi. Sen kom vi en tjugo meter innan det var för mkt sly över stigen för att kunna komma förbi, så vi fick vända igen. När vi stod stilla och jag funderade på om vi kunde gå runt i skogen kände jag hennes hjärta slå mot mitt ben. Pluttis. Vi vände och då såg han med röjsågen inte oss och hon fnorkade en gång men blev lugnare av att jag tog tyglarna och manade på. Jag var ju inte rädd för röjsågen så hon gick ändå förbi och sen berömde jag henne mycket och då blev hon glad. Hon är lite oberäkerlig i att man aldrig vet vad hon ska reagera på. Hon kan gå förbi bussen när den kommer både framifrån och bakifrån, sen kan hon bli rädd för en brevlåda som alltid stått där. Så man får vara beredd, men hon var duktig igår. Sen red vi lilla klätterbacken ner (som kändes mycket brantare än vanligt eftersom jag satt barbacka) och vägen hem. Hoppade av och gick från där det är röjt. Sen fick jag middag & vin i Göranstorp igen <3 och hade ännu en dödshärlig kväll med Anders & Helena. Jag orkade inte ens passa bussen utan lånade Helenas cykel hem. Det är så mysiga kvällar så man dör och trevligaste sällskapet <3

 

M.å.s.t.e få min cykel fixad, speciellt nu när jag ska ha henne. Kommer ju inte cykla vintertid men annars vore det helt super bonusvardagsträning. När jag var som bäst i form tränade jag 3 dagar i veckan och cyklade till & från Lucas stall i Märsta 2 ggr i veckan, det var 7km TOR. Till Runsa är det 7km från mig enkel väg (8 från stationen), fatta vad bra bonusträning om jag cyklade dit & tillbaka! I alla fall sensommar/tidig höst, vår & sommar. Och inte behöva bry sig om buss, och spara bensin om jag nån gång får råd med bil (just nu känns det som att det blir tidigast i början av nästa år..suuuck).

 

 


Kommentarer
Linda

HATAR flugor.

Svar:
Borrowed Hearts

2014-08-14 @ 20:23:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0