Go träning

Var på klassen Shape på SATS Zenit igår, jag älskar den och i synnerhet instruktören Jenny Bellander som är på torsdagar kl 18. Man använder en stepbräda, hantlar, viktskivor & ett gummiband men framför allt sin kroppsvikt. Dessutom så går man igenom hela kroppen – har träningsvärk i vader, lår, rumpa, bröst, armar, rygg.. :) Men sån skön träningsvärk, som man inte kan låta bli att känna på.  Kom på igår att Johanna kommer ha torsdagar, så just denna klass kommer jag kunna gå på även i höst! Tidigare har jag bara gått på den lite sporadiskt men jag tror fan jag ska börja gå på den lite mer kontinuerligt för det är så bra allroundträning!

 

Sen sommarförkylningen i Juni tycker jag inte riktigt att jag kommit igång med träningen, men jag har i alla fall tränat minst 1 gång i veckan. SATS app håller reda på det åt en, det är praktiskt så man kan följa sin kurva. Detta år har jag trots ett par dippar tränat mycket bättre än jag gjort på flera år, så det är skönt. Såhär har det sett ut senaste månaden:

 

v27: Styrketräning 45 min (tors)

v28: Styrketräning 45 min (tors), Intervallträning med Honey 90 min (lör), BodyBalance 55 min (sön)

v29: LEGSolution 30 min högintensiv (tis), 40 min gång (tors)

v30: Intervalljogging 30 min & bollträning 15 min (sön)

v31: Styrketräning ~45 min (tors)

v32: Intervalljogging 30 min (ons), Shape 55 min (tors)

 

Som ni märker är det inte ofta jag räknar med ridningen som träning, visst förbränner man (om man gör mer än att bara slöskritta) men jag träknar bara ridningen som träning om vi ridit ett ordentligt pass som även jag känner efteråt, som t ex när vi intervalltränade där v28. Nästa vecka har jag bokat in Hot FLX som är en ”varm” stretchklass (utförs i 38 graders värme), samt ett nytt Shapepass på torsdag.

 

Hästarna blev flyttade till Snickartorpshagen igår, den ligger nära Göranstorp (dvs typ 2,5km från stallet), så det blir en promenad idag för att komma till sadeln. Men jag kan behöva det för träningsvärken! :) Funderar lite på att rida på banan men vet inte om min kropp pallar det. Vi får se. Skulle vilja testa rida igenom programmen en gång (inför DM:et) för att se vad som behöver slipas på, men om min kropp inte är 100% kan det också hjälpa till att göra pannkaka av det så det är kanske bättre att vänta till måndag för det. Jag ska nog ändå ta båda dressyrklasserna, lika så bra att få ”valuta för pengarna” om jag ska hyra B-kortsbussen ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0