Tung helg

Trodde jag kom ur det här med att vara låg men är där igen. Är lite småsjuk och vansinnigt stressad på jobbet och allt känns bara så jävla tungt och blä. Utom stallet, även fast Honey fortfarande är sjuk. Men det går åt rätt håll. Först var hon varm från hovranden upp i senan, nu är hon bara lite lite varm på insidan av kotan & i senan - och det så lite att man måste jämföra flera ggr. Måndags galopptur verkar som tur var inte pajat nåt på henne. Var själv hängig igår med, men blev piggare i stallet och vi gick till vändplan & tillbaka.
 
Först var hon inte särskilt mycket med mig och ville äta gräs och det var lock och pock. Försöker skutta och busa lite med henne ibland men nackdelen är då att när hon ba "ja! BUSA!" så måste jag sluta och det blir lite konstiga signaler. När vi kom in i skogen gick det dock bättre, i synnerhet när vi kommit ner för lilla backen där vi normalt travar eller galopperar, då var hon verkligen MED mig och promenerade. Vi har inte vart där på evigheter eftersom det var mörkt tidigare när hon var ridbar och så var det en otäck historia i vintras när Johanna & Bettan hittade en död man i en bil där (!) så jag har inte vågat i mörker. På vägen hem ångade hon på men jag gick mellan halva halsen till manken och behövde inte hålla in henne oavsett så det kändes bra att hon var med mig även där.
 
Hon har även fått stå nakenfis i sjukhagen i helgen och det är ju helt underbart. Hon kan skutta och småspringa lite ändå i den men hon får inte upp nån fart så förhoppningsvis gör det inget. Men den dagen hon får gå i stora hagen igen lär det ju bli race av. Haha :) Tokfia.
 
 
Inte så fotogenisk igår..
 
I fredags gick vi till Manilla & hem längs vägen, gick jättebra fast hon var ruggigt uttråkad och ville bara äta. Är nog bättre att gå på skogsvägarna. Imorgon tänker jag att vi tar Göranstorp en bit.
 
 
- Trååååkigt ju! (Fredags)


Kommentarer
Susanna

Fy vad tråkigt att hon också är dålig! Hoppas hon kryar på sig snabbt.

Svar: Hon har vart sjuk ett bra tag nu men förhoppningsvis går det åt rätt håll.
Borrowed Hearts

2014-04-07 @ 00:33:18
URL: http://susannalundgren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0