Styrke + bollträning

Tränade idag, har haft två mastiga dagar så igår orkade jag bara inte men idag så! Styrketränade och tränade även lite bollövningar från boken Fitness för ryttare som jag fick i julklapp. Efter styrketräningen kändes övningarna nästan lite tama men de flesta var roliga och bra. Ska även träna på söndag i Märsta, är i kö till en varm klass (som utförs i 38 graders värme) och kommer jag inte in på den kör jag styrke igen. Eller ev efter om man pallar det.
 
Så glad att jag kommit igång med styrketräningen. Gör framsteg i vikter redan men det syns inte så mycket än. Men jag vet att det tar tid, det är OK.
 
 
 
Blev på Hötorget idag eftersom en kollega skulle dit på spinningklass
 
 
Några av övningarna. Jag är stelare att vrida mig åt höger än vänster så de översta övningarna är bra. I den första ska man tänka på att hålla sittbenen jämna. Den liggande med bollen mellan vaderna var svårare än jag trodde och gav en del. Den i högra hörnet var skitsvår och blev vinglig! :)
 
Imorgon stall! Wiii! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0