Stalldag i bilder


Buss ut till stallet, som vanligt.
 


Försten ut idag.
 


Jag börjar alltid med att göra hinkarna eftersom hon får blött.
Spelar ingen roll när man kommer ut klockan elva men det är muskelminnet ;)
 


Nu får hon gå i hela sjukhagen! Framsteg! :)
 


Byte till mina arbetshandskar = trädgårdhandskarna jag köpte på Ullared.
De är så fina!
 


Cytra äter ensam. Ser ni de två andra hästarna på bilden? ;)
 


Just nu har vi grusmineraler. Det avskyr Honey.
 


Skura vattenhink.
 


Och så nytt vatten!
 


Grep- & soputrymnme. Kedjan är ifallnån häst kommer lös,
så de inte får för sig att gå in här och fastna i saker.
 



Älskar när man får boxen sådär riktigt fin :)
Visst, det ser likadant ut nästa dag men ändå.
 


Från skithögen ser man ut i vår höst/vinter/vårhage. Det ser alltid olika ut, de rör sig hela tiden.
Pålle & Grann vid höet, Sudden betar där nere, Pilen kliar sig, Ingra suktar efter gräset på andra sidan?
 


Dags att hämta Filifjonk!
 


Hon kommer alltid och möter en nu i sjukhagen. Inte alltid lika positiv i stora hagen ;)



Vadärdetgårdenattäta.
 


Kli/Avpälsning/Rykt/Mys



Supertaggad för promenad! ;)


- NEJ JAG VILL INTE DET HÄR ÄR TRÅKIGT



Klia lite.



Sen fick hon syn på några ponnys på parkeringen och blev helt hingstig och knäpp och ångade på.
Brunsten som gör det antagligen för hon tycker normalt inte om andra hästar..



Vi gick därför Manilla idag istället, via vägen + upp för Manillabacken (jobbigt).
Hemåt går det dock såklart alltid bra.



"Heeeej tjejen" säger Pilen..



..och Grann..



Till slut stod alla grabbar utom Sudden på rad, haha. Sa nån brunst?



Walentino & Grann kliar varann.



Och sen fick fröken gå tillbaka till sjukhagen!



Kommentarer
Linda

Kul att se stallet lite mer.

Och nä, jag ser bara en brun häst mot skogen.

Svar: Nej den andra är nog svår att se, han är svart i vårgrönt täcke och syntes nog bäst i bilden originalformat men han står bakom träd till vänster om hon vid skogen.
Borrowed Hearts

2014-04-19 @ 17:25:56
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0