Sjukishistoria

Nu börjar jag glömma hur länge hon vart sjukis. Det var jag som red henne sista ordentliga ridturen och vet ni när det var? 8 mars! Guud. Det är sex veckor denna helg. Nu har ju hon ju inte extakt vart blockhalt sen 8 mars men vi har haft bakslag. Såhär har det sett ut.
 
8 mars - Jag rider ut med J/Grann & H/Sudden. Sudden lite varm i benen efter, hon är det inte.
9 mars - Markerar
10 mars - Markerar inte, lite avsutten Trab på banan (gå över bom, trasmatta)
11 mars - Halt, sjukbox
12 mars - Fick värmestrålningsbehandling, ej halt
16 mars - Bakslag #1; först inte halt, verkar OK igen, men vrickar till sig, haltar igen
17 mars - Sjukbox
20 mars - Får börja gå i sjukhagen
21 mars - Bakslag #2, halt igen
22 mars - Sjukbox igen
23 mars - Sjukbox men börjar med promenader för att stärka henne
29 mars - Får börja gå i avdelad del av sjukhagen, fortsatta promenader
31 mars - Sticker ut stallet och kör full kareta runt hela gården i galopp. Lyckligtvis inga påföljder.
~10-15 april - Större avdelning av sjukhagen, till att till slut få gå i hela sjukhagen igen, fortfarande promenader varje dag.
17 april - Johanna rider lite och leder hem
 
Ja så har det sett ut. Hoppas och ber att vi får en frisk Fnorkfröken nu. Vi tar det väldigt långsamt helt enkelt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0